بهترین نهال گردو چیست
نوشته شده توسط : palizgerdo

بهترین نهال گردو چیست،

قبل از آشنایی با  بهترین نهال گردو بهتر است بدانید که، گردو یک میوه بسیار مقوی و نیز آجیل خوراکی است که غالباً در پوسته سبز و صاف خود محصور شده و عمدتاً در ایران، فرانسه و ایتالیا پرورش می یابد. گردوهای این منطقه به دلیل کیفیت بالا، اندازه بزرگ، و سهولت در ترک خوردگی و طعم خوب، توسط مزرعه پرورش گردو  به صورت ویژه تولید شده و در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرند.

 

بهترین نهال گردو

درختان گردو سرشار از منیزیم هستند و برای سلامتی استخوان ها و نیز استفاده در غذاها مناسب می باشند، از نظر غذایی نیز می توان از آنها به عنوان میان وعده استفاده نمود. به طور معمول ۱۰۰ گرم  گردو حدود kj ۹۴۰ پروتئین، دارد. 

موقع خوردن میوه بهترین نهال گردو احساس طعم بی نظیری به انسان دست می دهد، من مدتها است که طرفدار آجیل هست، اما تا به امروز من گردوی خیس را تجربه نکرده بودم. وای! آنها بسیار تازه، با طراوت و دلپذیر، دوست داشتنی و نرم هستند. آنها علاوه بر استفاده خوراکی به عنوان دارو نیز برای بسیاری از بیماران تجویز می شود.

 

مهمترین ویژگی نهال گردو

بهترین نهال گردو در ایران؟

ارقام مختلفی از گردو در ایران کشت می شود از گردو های بومی گرفته تا گردوهای وارداتی، اگر بخواهیم بهترین نهال گردو در ایران را نام ببریم باید به ویژگی هر کدام از درختان گردو توجه کنیم از میزان باردهی درخت گرفته تا طعم و عطر آن ها.

اما بر اساس تجربه و نیز نظر کارشناسان بهترین نهال گردو در ایران، نهال هایی مانند؛ نهال گردو تویسرکان، گردو خوشه ای انگوری و گردو چندلر است که میزان باردهی آنها در هر هکتار بیش از ۱۰ تن است و علاوه بر این در برابر سرما بهاره و نیز در برابر آفات درختان میوه به خوبی مقاوم بوده و در صورت رسیدگی به موقع و آبیاری آن به میزان قابل قبول می توان محصول زیادی را از آن برداشت نمود.

معمولا این گونه از ارقام گردو در سنین یک یا دو سالگی باردهی خود را شروع می کنند و در سن ۵ سالگی  به توجیه  اقتصادی خوبی می رسند. و باغدار می تواند تا ۴۰ سالگی درخت محصول خوبی برداشت نماید. این نوع نهال ها و می توانند در شرایط محیطی سخت به خوبی رشد کرده و محصول مناسبی تولید کنند.

 

خرید نهال گردو

بهترین نهال گردوی جهان؟

بدون شک گونه های اصلاح شده و پیوندی گردو، جزو مرغوب ترین، سالم ترین، قوی و مطمئن تری و نیز  بهترین نهال گردو در جهان هستند، دلیل آن باردهی بیشتر نسبت به گونه های دیگر و همچنین مقاومت زیاد در برابر عوامل محیطی است. همچنین از نظر رشد و میزان تولید گردو با درختان سالم از همان گونه قابل مقایسه نیستند.

از نظر کارشناسان و افراد با تجربه احداث باغ با نهال‌های نامرغوب، ضعیف و غیر مطمئن گردو کاری بیهوده و هدر دادن سرمایه است، برای اینکه بعد از مدتی بسیاری از آنها خشک شده و از بین می روند و به درختانی ضعیف و رنجور تبدیل خواهند شد که از نظر میزان تولید محصول با درختان اصلاح شده و پیوندی قابل مقایسه نیستند. اما نهال های اصلاح شده ضمن تولید محصول بیشتر طول عمر زیادی نیز دارند، به همین دلیل به عنوان بهترین نهال گردو در جهان شناخته می شوند.

 

نحوه عمل آوری نهال گردو

بهترین نوع نهال گردو در بازار فروش؟

همانطوری که می دانید نهال های مرغوب زیادی در بازار فروش وجود دارد و می توانید به راحتی از آنها استفاده کنید به عنوان  مثال، نهال گردو هارتلی. این نوع نهال گردو به عنوان بهترین نهال گردو در جهان شناخته می شود.

از درختان بومی نپال است که در سال ۱۸۹۲ توسط فیلیکس گیلان کشت شد. این گونه از گردو پوست نازک همراه با مغزی شیرین دارد، به همین دلیل مردم علاقه زیادی به استفاده از آن بخصوص در صنایعی مانند کیک پزی و شیرینی پزی دارند. در برابر سرما حساسیت زیادی دارند و بهتر است در مناطقی مانند، مناطق کوهستانی، از آن استفاده نکنیم. معمولا از اواخر فروردین شروع به گلدهی می کند و تاریخ رسیدن میوه آن به اوایل مهر ماه و یا اواخر شهریور می انجامد.

آنها مقاومت زیادی در برابر بیماری های موجود درختان دارند. و بیش از ۱۰۰ سال عمر می کنند. اما عمر مفید و صرفه اقتصادی گردو هارتلی بین ۲۰ الی ۴۰ سال است. برای آشنایی با بهترین نهال گردو می توانید به مطالب بعدی ما رجوع کنید.





:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: